Page tree
Skip to end of metadata
Go to start of metadata

cStore.pl - Prosty Start


Nasze sklepy internetowe zostały zaprojektowane w taki sposób, by każdy użytkownik miał możliwość łatwego i wygodnego prowadzenia sprzedaży internetowej. Korzystając z cStore.pl, nie musisz posiadać znajomości specjalistycznych narzędzi internetowych. Poniższa instrukcja przybliży działanie panelu administracyjnego i sprawi, że codzienne użytkowanie naszego oprogramowania stanie się banalnie proste.

PERSONALIZACJA

 

1. Ustawienia sklepu


Użytkowanie cStore rozpoczynamy od uzupełnienia szczegółowych danych dotyczących sklepu. Przejdź do menu Ustawienia/Gtówne i w zakładce "Ustawienia Główne" uzupełnij następujące parametry:

  • Nazwa sklepu - nazwa, którą będzie nosił nasz sklep,
  • Tytuł strony - tytuł strony głównej sklepu,
  • Adres e-mail sklepu - adres e-mail który, pojawi się w zakładce „kontakt",
  • Numer telefonu sklepu - numer kontaktowy sklepu.

2. Poczta e-mail

Kolejnym krokiem jest prawidłowe ustawienie parametrów serwera e-mail, który będzie wykorzystywany do wysyłania wiadomości do klientów i administratorów sklepu. W tym celu przechodzimy do menu Ustawienia/Serwer Emial i uzupełniamy poniższe pola:

  • Wysyłane z adresu,
  • Nazwa nadawcy,
  • Host (smtp),
  • Użytkownik,
  • Hasło.

Po ustaleniu parametrów należy wysłać wiadomość testową w celu sprawdzenia, czy serwer e-mail został skonfigurowany poprawnie.

3. Logo

Kolejnym krokiem jest ustawienie logo naszego sklepu. W tym celu przechodzimy do menu Ustawienia/Główne i w zakładce "Ustawienia Graficzne" definiujemy rozmiar logo, a następnie wybieramy odpowiednią grafikę z dysku.

4. Znak wodny

Znak wodny to obrazek, w który zaopatrzone zostaną zdjęcia naszych produktów umieszczonych na stronie sklepu. Aby go wprowadzić, przechodzimy do menu Ustawienia/Zdjęcia.
W polu "Znak wodny" wprowadzamy wybraną z dysku grafikę poprzez kliknięcie "Zmień".

5. Ustawienia SEO

To ustawienia mające poprawić pozycjonowanie sklepu internetowego w wyszukiwarkach. Konfigurację rozpoczynamy od ustawień ogólnych, które znajdują się w menu Ustawienia/Gtówne, w zakładce Ustawienia Główne.
Zmieniamy parametry:

  • Meta keywords - słowa kluczowe,
  • Meta description - opis sklepu.

Następnie przechodzimy do zakładki "Ustawienia produktów", gdzie w polach "SEO" ustawiamy:

  • Domyślny TITLE produktu - domyślny tytuł nowego produktu,
  • Domyślny DESCRIPTION produktu - domyślny opis nowego produktu,
  • Domyślny KEYWORDS produktu - domyślne słowa kluczowe dla nowego produktu.

6. Ustawienia Faktur

Dane niezbędne do uzupełniania faktur wprowadzamy w menu: Ustawienia/Faktury i Druki.
Uzupełniamy rubryki:

  • Dane dot. faktury,
  • Dane dot. druczków.

USTAWIENIA WYSYŁEK I PŁATNOŚCI

 

1. Wysyłki

Ich listę definiujemy w polu Wysyłka. Możemy skorzystać z istniejących wysyłek lub dodać własną. W tym celu wypełniamy następujący formularz:

  • Nazwa - nazwa sposobu dostawy np. Poczta Polska,
  • Koszt wysyłki - koszt wysyłki po przedpłacie np. 15,
  • Koszt wysyłki za pobraniem - koszt wysyłki za pobraniem (jeżeli ten rodzaj wysyłki jest dostępny) np. 20,
  • VAT - stawka podatku VAT dla danego sposobu dostawy np. 23,
  • Minimalna waga - minimalna waga produktów (podana w kilogramach), dla których sposób dostawy będzie dostępny np. 0,
  • Maksymalna waga - maksymalna waga produktów (podana w kilogramach), dla których sposób dostawy będzie dostępny np. 100,
  • Darmowa wysyłka od kwoty - zamówienie produktów powyższej tej kwoty, zobowiązuje sprzedającego do obniżeniem ceny za wysyłkę do 0 zł,
  • Zezwalaj za pobraniem - informacja dotycząca tego, czy sposób dostawy umożliwia realizację za pobraniem,
  • Dodatkowe informacje - pole można pozostawić puste, ewentualnie uzupełnić je o dodatkowe informacje związane ze sposobem dostawy: odbiór przy pomocy paczkomatu, e-przesyłka, odbiór osobisty (wówczas należy zaznaczyć to pole),
  • Zezwól na przedpłatę - informacja dotycząca tego, czy sposób dostawy umożliwia realizację przedpłaconą,
  • Dolicz dodatkowy koszt - informacja dotycząca tego, czy do ceny wysyłki może zostać doliczony dodatkowy koszt definiowany dla pojedynczego produktu,
  • Pokaż cenę w szczegółach produktu - informacja dotyczące tego, czy cena wysyłki ma się wyświetlać na karcie produktu,
  • Opis - szczegółowy opis sposobu dostawy (wyświetlany pod Nazwą wysyłki) na liście dostępnych do wyboru sposobów dostawy,
  • Zezwól dla języków - lista krajów, dla których będzie dostępny sposób dostawy.

2. Płatności

Ich listę ustawiamy w menu Płatności. W okienku przy każdej kategorii płatności dostępne jest pole "Aktywna". Jeżeli chcemy, by dana płatność była dostępna, zaznaczamy ją, a następnie klikamy ikonę "Opis" i uzupełniamy opis, który będzie widoczny dla klienta po złożeniu zamówienia. Należy pamiętać, aby dana płatność była dostępna dla wybranych krajów (lista dostępna w "Zezwól dla języków").
Uwaga! Przy aktywacji opcji "Przedpłata", wybieramy dodatkowo "Opis" i wprowadzamy numer konta bankowego, który wyświetli się klientom po złożeniu zamówienia.

KATEGORIE PRODUKTÓW, PRODUCENCI, PRODUKTY

 

1. Kategorie

Menu Kategorie umożliwia zlokalizowanie sprzedawanych produktów w poszczególnych działach. Aby rozplanować układ sklepu, wybieramy Kategorie/Zarządzaj.
W celu dodania kategorii głównej wypełniamy pole "Nowa podkategoria" i klikamy "Dodaj". Utworzona kategoria pojawi się na liście "Zarządzaj kategoriami". Należy pamiętać, że (obok nazwy) w polu "Edycji", powinna znaleźć się wartość większa niż 0 (0 - oznacza, że kategoria nie będzie widoczna; 1 lub więcej oznacza priorytet wyświetlania kategorii. Im wyższa wartość zostanie nadana, tym kategoria wyświetli się niżej.)
Istnieje możliwość ustawienia rabatu i prowizji. W tym celu należy wypełnić pole Rabat/Prowizja. Jeżeli wartość określimy jako ujemną, to zdefiniowana zostanie jako rabat, jeśli określimy ją jako dodatnią, to będzie ona prowizją.
Aby dodać podkategorię, klikamy w nazwę kategorii i na samym dole wypełniamy pole "Nowa podkategoria", następnie wybieramy "Dodaj".

2. Producenci

Menu Producenci umożliwia zdefiniowanie listy producentów, których produkty będziemy sprzedawali w sklepie. W celu dodania producentów należy wypełnić następujący formularz:

  • Nazwa - nazwa producenta,
  • Strona www - oficjalna strona producenta,
  • Prowizja/Rabat - rabat lub prowizja udzielane na asortyment producenta, wyrażone w % (jeśli wartość jest ujemna, to zdefiniowana zostaje jako rabat, jeśli dodatnia to jako prowizja),
  • Opis - opis producenta wyświetlany na jego stronie,
  • Parametr title/stowa kluczowe/Opis - parametry SEO wspomagające pozycjonowanie,
  • Logo - logo producenta.

Po wypełnieniu formularzu klikamy "Dodaj".

3. Dodawanie produktów

Aby dodać produkty do asortymentu sklepu, wybieramy menu Produkty/Dodaj nowy. Wypełniamy następujący formularz:

  • Nazwa - nazwa produktu w sklepie internetowym,
  • Kategoria - kategoria, w której dany produkt będzie dostępny,
  • Producent - producent produktu,
  • Cena - cena produktu w sklepie internetowym,
  • Status - informacja o dostępności (statusie) produktu,
  • Magazyn - konkretna wartość oznaczająca: -1 brak ograniczeń sprzedanych produktów, 0 - brak produktu, 1 lub więcej to ilość produktu na magazynie).

Po uzupełnieniu formularza przechodzimy do zakładki "Opis" i wypełniamy pole "Opis podstawowy produktu". Tekst będzie widoczny na karcie produktu. Następnie wybieramy zakładkę "Zdjęcia" i dodajemy zdjęcia produktu. Mogą pochodzić z internetu (wpisujemy/wklejamy link) lub z dysku (korzystamy z przycisku "Dodaj zdjęcia").
Po wykonaniu powyższych czynności, należy powrócić na kartę "Ogólne" i wybrać przycisk "Dodaj" z zaznaczoną opcją "Pozostań w produkcie".
Nowy produkt zostanie dodany, a my przekierowani do karty produktów. To, czy produkt został prawidłowo dodany i jest widoczny na stronie sklepu wskazuje napis: Dostępny/niedostępny.

STRONY TEKSTOWE


Aby rozszerzyć zawartość strony sklepu o informacje dotyczące jego działalności, zaleca się utworzenie podstron. W tym celu należy wybrać menu:
Zarządzanie Treścią/Zarządzaj.
W polu "Dodawanie nowych podstron" wprowadzamy "Tytuł" i klikamy "Dodaj".
Nowa podstrona zostanie dodana do "Podstrony do przypisania". Aby wypełnić ją treścią, klikamy znajdujące się po prawej stronie "Edytuj". Uzupełniamy puste pole tekstem, a następnie klikamy "Zapisz".
Kolejnym krokiem jest dodanie linku dla utworzonej podstrony. W tym celu przechodzimy do menu "Nagłówek i Stopka". W polu "Odnośniki" uzupełniamy "Nową nazwę" i klikamy "Dodaj".
Kiedy odnośnik pojawi się na poniższej liście, należy zmienić jego typ. Wybieramy z listy w "Typ odnośnika" - "Odnośnik do artykułu". Z listy "Odnośnik do" wybieramy nowo dodaną stronę i klikamy "Zapisz".
SPRZEDAŻ NA ALLEGRO (opcjonalnie)
Jest opcją zalecaną, lecz niekonieczną. Aby rozszerzyć możliwości sprzedażowe na serwis Allegro.pl, należy:

1. Ustawienia Allegro

Wybieramy menu Allegro/Ustawienia, gdzie wypełniamy formularz.
Kolejnym krokiem jest dodanie szablonu. Przechodzimy do rubryki "Allegro - szablony". W polu "Dodaj nowy szablon" definiujemy nazwę i klikamy "Dodaj". Na liście szablonów pojawi się nowo utworzony szablon. Klikamy ikonkę "Edycja" i uzupełniamy nasz szablon Allegro. Całość zatwierdzamy przy pomocy "Zapisz".
Przechodzimy do menu Allegro/Szablony Wysyłki i wypełniamy szablon wysyłek dla Allegro.

2. Wystawienie nowej aukcji

W celu wystawienia produktu na aukcji Allegro, przechodzimy do menu Produkty/Zarządzaj. Wyszukujemy produkt, który chcemy wystawić na aukcji, otwieramy jego kartę i klikamy nazwę. Następnie klikamy ikonę Allegro, dostępną w prawym, górnym rogu. W nowym oknie wyświetli nam się częściowo wypełniony szablon aukcji, w którym należy uzupełnić pozostałe pola. Po zatwierdzeniu, otrzymamy numer nowo wystawionej aukcji. Lista aktualnie sprzedawanych na Allegro przedmiotów, dostępna będzie w zakładce: Allegro/Sprzedaję.

KONFIGURACJA PayU (opcjonalnie)


Możliwość korzystania z PayU nie jest konieczna dla prawidłowego funkcjonowania sklepu, stanowi jednak duże udogodnienie dla potencjalnych klientów.
W celu skonfigurowania PayU przechodzimy do menu Płatności/Płatności:
W polu "Lista dostępnych płatności" wyszukujemy PayU i zaznaczamy w polu obok nazwy aktywność danej wysyłki. Następnie po prawej stronie wypełniamy konfigurację konta:

  • API Produkcyjne - zaznaczamy,
  • Id punktu płatności (pos_id), Klucz (MD5), Klucz autoryzacji płatności (pos_auth_key), Drugi klucz (MD5) Symetryczny klucz do szyfrowania komunikacji - wypełniamy,
  • Protokół OAuth (client_id) - wypełniamy.

(Dane niezbędne do wypełniania pól można znaleźć po zalogowaniu na PayU.pl)
Na liście sklepów wyszukujemy wybrany sklep i klikamy "Punkty płatności". Dla wybranego punktu płatności klikamy jego nazwę. Wyświetli nam się strona konfiguracyjna punktu płatności.
Punkt płatności powinien być skonfigurowany w następujący sposób:

  • Wariant współpracy - Płatności - Protected Payment,
  • Kodowanie danych - UTF-8,
  • Zabezpieczaj moje transakcje/Sprawdzaj poprawność sig-a - nie,
  • Adres powrotu - błąd:
  • http://[TwojaDomena]/?platnosciplerr=true&pos_id=%posId%&trans_id=%transId%&session_id=%sessionId%&pay_type=%payType%&error_pl=%error%&amount=%amountCS%
  • Adres powrotu - poprawnie: http://[TwojaDomena]/?platnosciplok=true&pos_id=%posId%&trans_id=%transId%&session_id=%sessionId%&-pay_type=%payType%&-amount=%amountCS%
  • Adres raportów - http://[TwojaDomena]/platnoscipl_online.php

Icon
Uwaga! W "Powyższych Adresach" za [TwojaDomena] należy wstawić adres domeny sklepu np. www.nazwa-sklepu.pl
  • No labels